2011-05-24

New Balance M1100OR

BAMM-premiären (30km 2009) genofördes i dessa skor, inga skavsår, inte ont i fötterna, inte heller i benen.
När vi vadade dränerade dom bra efteråt, eftersom sulan är perforerad, kände man tyvärr direkt om det var blött underlag.
Bra sula, bra grepp på det mesta ute på fjället, sulan fungerar som ett hårdare skalskydd vilket förhindrar att vassa stenar etc. känns igenom sulan. Neoprenkragen är bra och håller mycket skräp och småsten utanför skon.
Dom börjar bli ganska slitna nu, orientering, offroadlöp samt två stycken BAMM lopp (30), största problemet kan bli att hitta en ersättare när dom tar slut :'(

Vikt: 340g (inte lättaste skon, men övervägande possitivt)
Mitt betyg: = Mycket bra

Använd sträcka: 333,77 km
Använd tid (HH:MM): 54:23
Bilden är tagen när dom var nya.

1 comment:

Anonymous said...

hej

Som upphovsman till BIMM, och FEM är det med lycka jag ser hur BAMM frodas och mår bra där uppe i Björkis, härligt!

Grym blogg, kul att ha hittat den!

Nu samordnar jag www.salomontrailtour.se och skickar ut nyheter till trail och fjällälskare som jag själv

Skicka gäran era e-mail adresser till mig så håller jag er uppdaterade, erik.ahlstrom@korpen.se

Lycka till på fjället i helgen, go hard!!

PS Jag skulle utan tvekan rekommendera Salomons nya sko Fellcross till BAMM eller Speedcross, se tester på www.salomontrailtour.se under nyheter