2011-05-05

80 gram necessär från Sea To Summit

God Jul!

Har haft för lite tid, vilket är vanligt för gramjägare då vi i detalj skall måtta och väga allt till absurdum.
Men då får man kompensera med fler edits här på hemsidan, just det, hemsida, ingen blogg :)

Nu kankse den här inte skall packas ner i den ultralätta väskan som skall med upp på fjället?
Men den platsar klart på alla andra resor. För även där vill man spara vikt!

Nu minns jag var detta började, min 3'e MTB!! (tidigt 90-tal) då vill jag minnas att vikt blev väldigt intressant med vad cykeln vägde, styre, växelförare, handlebars, m.m
Nog om det!

Jag talar om den fiffiga necessären "Trav Light Hanging Toiletry Bag S" från Sea To Summit.
80 gram, rymmer 3 liter.

Det finns en lättare necessär på 40g men den kan man inte hänga upp och den har färre förvaringsfack

Tomten levererade den på julaftonskvällen.
 Efter en del moddande för att få till det med innehållet är det mesta på plats.

Out!

2 comments:

Hustomten said...

Man kan faktiskt klippa av tandborsten till hälften och klämma ut halva tandkrämstuben för att spara 50-100gr till =)

Gramjägare said...

Helt rätt! ..men i detta fall duger det, kanske jag återkommer med uppdatering av hemsidan när optimering av necessären har twekats! ;)